dinsdag 20 oktober 2009

New shoes

Enjoy :)





Het was afgelopen zaterdag deepavali. Iemand die gister ook op de bus stond te wachten wist me te vertellen dat dat het Hindoestaanse "festival of light" is. Once upon a time, was er een goede koning die het land beschermde door een slechte koning te verslaan. Toen hij weer thuiskwam was het al donker en de mensen begroette hem met allemaal lichtjes. Et voila een nieuw feest was geboren. That's all I know about it. Anyway dit jaar viel dat feest op zaterdag. Het mooie aan Malseisie is dat in case er een public holiday in het weekend valt je de vrije dag die je misloopt terugkrijgt op de maandag erna.
Andrick had op z'n vrije dag niets te doen en ik was nog steeds niet naar Paneng hill geweest so he picked me up arond 12.30pm, maar toen we aan de lunch zaten begon het knetterhard te regenen. So FML, still didnt took a peak at that bloody hill :). Anyay we hebben wat andere dingetjes bekeken maar was niet echt speciaal ofzo. Wel nog wat lui gezien die met megavlaggen aan het gooien waren, en busladingen chinezen die daar een kijkje kwamen nemen, so I sat down en amuseerde mezelf met naar chinezen kijken die allemaal hetzelfde gayish hesje droegen hehe.












'S avond had ik met mezelf afgesproken een kijkje gaan nemen op het basketbalveldje waar die ober ook speelt. Dus sprong ik om 6 uur op de bus richting basketballcourt, waar ik een minuutje of 5 heb staan kijken alvorens ze het spel opbraken en nieuwe partijen maakten. Sommige spelers waren wat beter dan anderen, maar al met al een leuk niveautje, en een redelijk grote groep. Tis best wel ziek om je in dat klimaat je helemaal suf te rennen, maargoed 't was fun en voelde me wel geaccepteerd . Mede ook omdat ze na afloop aan me vroegen of ik donderdag mee wilde spelen tegen wat mensen uit de stad. Ship it!
Op de terugweg mis ik 3(!!) bussen voordat ik een chauffeur tref die: wakker is, niet zit te bellen en in een bus rondrijdt die dienst heef. Zal er wel gek hebben uitgezien, ik stond inmiddels als een malle te springen en te zwaaien om de aandacht te trekken lol. Om het verhaal compleet te maken sjeest deze mafferd een paar minuten later zo mijn busstop voor bij terwijl hij had toegezegd daar te zullen stoppen :@ Ik was obv not amused en dat heb ik em ook wel even laten weten hehe. Luckily stond een van die jongens waar ik mee had gebastketbalt een stukje verder te praten en hij was tof genoeg om me een lift te geven achter op z'n brommer terug naar m'n complex.

Vandaag ben ik in de ochtend naar Gurney plaza vertrokken om basketballschoenen te kopen. Ik had maar een 1 paar schoenen meegenomen naar Malaysia en ik geloof niet dat die Vans het erg lang volhouden als ik er op ga basketballen, daarbij is het de pest voor m'n enkels en knien. Ik had nog niet ontbeten dus na een kop koffie en een tasty panini bij Starbucks off to buy some shoes. Best wel een tijd lopen dwalen in die shoppingmall, maar uiteindelijk toch enkel schoenen gekocht. keiduur natuurlijk maarja can't be bothered to look for cheaper onces when I found some I like.




Gurney Plaza


Going to have dinner now (Ik gooi vanavond er nog wel wat foto's in, heb er nu geen tijd voor)

out/
Edit: Foto's :)

1 opmerking:

  1. Als we toch cultureel bezig zijn: Deepavali wordt in NL ook gevierd, maar wordt dan Diwali (Lichtjesfeest)genoemd: symbolische viering van het goede over het kwade, licht over duisternis, gelukzaligheid over onwetendheid.

    Wat een shopping mall trouwens.

    Hans

    BeantwoordenVerwijderen